Artikkelit

Toimiston kalustehankinnoissa voi säästää merkittäviä summia

Toimiston kalustehankinnoissa voi säästää merkittäviä summia

Yhä useampi päättää hankkia toimistokalusteensa käytettynä. Käytettyjä kalusteita hankkivat tänä päivänä niin kotikäyttäjät kuin kaikenkokoiset yrityksetkin, aina yksinyrittäjistä pörssiyhtiöihin.

Kunnostettu ja tarkastettu kierrätyskaluste on sekä ekologisesti kestävä valinta, että kustannukseltaan edullinen vaihtoehto uudelle toimistokalusteelle. Käytetyissä kalusteissa on myös valttina niiden nopea saatavuus. Kalusteet löytyvät aina suoraan varastosta, ja esimerkiksi OffiStore pystyy toimittamaan jopa useiden kymmenien työpisteiden kokonaisuuksia parissa päivässä mihin tahansa päin Suomea.

Yritysmuutto tai kalustesijoittelun muutostyö voi olla stressaava asia työpaikalla, eikä osaamista asiaan välttämättä löydy omasta työyhteisöstä. Suunnittelutyö onnistuu kuitenkin monesti kalusteiden hankinnan yhteydessä, ja luotettavan kumppanin kanssa myös säästöä voi syntyä.

Muuton tai toimiston uudelleen kalustamisen yhteydessä ongelmaksi voi muodostua myös vanhojen toimistokalusteiden hävittäminen. Järkevintä voikin olla kalusteiden hankinnan ja vanhojen poiskuljetuksen nivominen yhteen nippuun jo hankintaa tehdessä.

Vanhojen kalusteiden asianmukainen kierrättäminen on vastuullista, ja myyntikelpoisista kalusteista voi saada jopa hyvityksen.

Guy Pelander
OffiStore Oy

(Julkaistu lehdessä Vapaat Toimitilat 5/2016)